Uczeń ma prawo do:
- właściwie zorganizowanego procesu kształcenia i wychowania,
- opieki wychowawczej,
- bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
- poszanowania godności osobistej, ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej,
- życzliwego, podmiotowego traktowania,
- swobody wyrażania myśli i przekonań, jeżeli nie narusza tym dobra innych osób,
- zapoznania się z programem nauczania, jego celem, stawianymi wymaganiami edukacyjnymi na początku roku szkolnego,
- pomocy w przypadku trudności w nauce,
- korzystania z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego,
- reprezentowania szkoły w konkursach, przeglądach i innych zawodach, zgodnie ze swoimi możliwościami i umiejętnościami,
- rozwijania zdolności zainteresowań i talentów w kołach zainteresowań i innych formach zajęć pozalekcyjnych,
- korzystania z pomieszczeń szkolnych, pomocy naukowych i księgozbioru,
- pomocy materialnej w szczególnych losowych przypadkach,
- zrzeszania się w organizacjach działających w szkole,
- uczestnictwa w organizowanych formach wypoczynku,
- do
jawnej, przeprowadzanej na bieżąco oceny swego stanu wiedzy
i umiejętności na podstawie wewnątrzszkolnego systemu oceniania; oceny z poszczególnych przedmiotów i zajęć edukacyjnych otrzymuje wyłącznie za wiadomości i umiejętności; zachowanie w szkole i poza nią ocenia się odrębnie; - na jednej godzinie lekcyjnej otrzymania tylko jednej oceny niedostatecznej;
- do odpoczynku na przerwach między lekcjami; na okres przerw świątecznych, ferii oraz soboty i niedziele nie zadaje się prac domowych (wyjątek – język polski i matematyka);
- wiedzieć z tygodniowym wyprzedzeniem o terminie i zakresie pisemnych sprawdzianów i prac klasowych; w ciągu dnia mogą się odbyć tylko dwa sprawdziany, a w ciągu tygodnia tylko dwie prace klasowe;
- do pełnego uczestnictwa w kulturze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz